مغزی لوله داربست چیست؟

مهندسان و پیمانکاران برای ساخت ساختمان‌های بلند از سازه‌ داربستی استفاده می‌کنند. این سازه، فضای امنی را جهت فعالیت کارگران و سایر عوامل پروژه به وجود می‌آورد. ضمن اینکه سازه‌های داربستی اغلب موقتی هستند و با قطعاتی نظیر لوله ، بست داربستی و مغزی ساخته می‌شوند. لوله داربستی مهم‌ترین عضو داربست است که ساختار اصلی آن را تشکیل می‌دهد. بست نیز جهت اتصال لوله‌های داربست به‌ کار گرفته می‌شود. حال اینکه مغزی لوله داربست چیست را در ادامه توضیح داده‌ایم. جهت آشنا شدن با ویژگی‌های مغزی لوله داربست، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

 

مغزی لوله‌های داربست کدام است؟

مغزی لوله‌های داربست جهت اتصال هر چه بهتر لوله‌های داربستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، مغزی را داخل لوله گذاشته و آن‌ را از روی لوله با کمک اتصالات محکم می‌کنند. به‌ طور کلی، مغزی لوله نیز نوعی بست به‌ حساب می‌آید و در دسته این قطعات قرار دارد. این قطعه، نقش مؤثری در برپایی محکم و ایمن داربست‌های بزرگ و سنگین دارد و لوله‌ها را بسیار خوب در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. همچنین، لوله‌‌های سازه‌هایی که در زیر بتن هستند نیز توسط مغزی به یکدیگر متصل می‌شوند. به این ترتیب، به منظور یکپارچه‌سازی لوله‌های داربستی و افزایش مقاومت آن‌ها در برابر خمش، از بست مغزی استفاده می‌شود.

ویژگی های مغزی لوله داربست

مغزی لوله‌های داربست یکی از مهم‌ترین بست‌ها در صنعت ساختمان‌سازی محسوب می‌شوند. وظیفه اصلی آن نیز منتقل کردن نیروی محوری به لوله‌های دیگر و تقویت مقاومت آن‌ها است. این بست، مشخصات و ویژگی‌های مختلفی دارد که در قسمت زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • جنس فولاد نشکن یا چدن
  • نصب در داخل لوله‌های داربستی
  • قابل ‌استفاده در لوله‌هایی با قطر مشترک
  • قابل ‌استفاده در داربست‌های تحت فشار و پروژه‌های زیر بتن
  • اتصال به انتهای لوله‌های داربستی با قطر خارجی 48 میلی‌متر

خرید بهترین مغزی لوله داربست

با بهره‌گیری از لوله‌های داربست و مغزی باکیفیت می‌توان باعث دسترسی امن به نقاط کور ساختمان شد؛ بنابراین، این قطعات نقش بسیار مفید و مؤثری در صنعت ساخت‌وساز دارند. هر دوی آن‌ها نیز در دسته محصولات فولادی قرار می‌گیرند. قطعات فولادی در سطح کیفی بالایی در داخل کشور تولید می‌شوند که این تولید باکیفیت و استاندارد، زمینه صادرات آن‌ها را فراهم کرده است. بر همین اساس، اگر قصد خرید مغزی لوله داربست با قیمت ارزان را دارید، تولیدات ایرانی گزینه مناسب و مطمئنی محسوب می‌شوند. شما با خرید بهترین مغزی لوله داربست می‌توانید سازه‌های مرتفعی را در فضایی امن ایجاد کنید.

فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت مغزی

فاکتورهای مختلفی بر قیمت مغزی لوله‌های داربست تأثیر می‌گذارند. از جمله این فاکتورها می‌توان به شرکت تولیدکننده، نحوه تولید مغزی و درجه کیفی آن اشاره کرد. علاوه بر مشخصات فنی و کیفی آن نیز شاهد تأثیر عوامل دیگری هم هستیم. عواملی مانند نرخ ارز، تورم در داخل و خارج از کشور، میزان عرضه و تقاضا در بازار، قیمت مواد خام، هزینه حمل ‌و نقل و… باعث تغییر قیمت این محصول فولادی می‌شوند. در کل، بازار فولاد جزو بازارهایی است که بسیار زیاد دست‌خوش تغییر می‌شود و عوامل متعددی بر ارزش محصولات آن تأثیر می‌گذارند. به این ترتیب، چشم‌انداز آینده قیمت مغزی تا حد زیادی به شرایط بازار و ثبات آن بستگی دارد.

جمع بندی

بزرگی بازار فولاد بر کسی پوشیده نیست! محصولات مختلفی نیز در این بازار عرضه می‌شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مغزی لوله داربست است. مغزی، نقش مهمی در صنعت ساختمان‌سازی ایفا می‌کند و باعث اتصال محکم لوله‌های داربستی به یکدیگر می‌شود. با خرید مغزی لوله داربست درجه‌یک و نصب صحیح آن در لوله، می‌توان سازه‌های داربستی بزرگ و سنگینی را برپا کرد. مهم‌ترین نکته در زمان خرید مغزی نیز توجه به کیفیت آن است. استفاده از مصالح و مغزی لوله باکیفیت در پروژه باعث افزایش چشمگیر سطح کیفی آن می‌شود.