قیمت خدمات داربست

قیمت خدمات داربست به چه صورت محاسبه می شود؟

داربست (Scaffold) نوعی سازه موقتی است که جهت ایمنی و راحتی کار در ساختمان‌سازی به‌ کار می‌رود. قیمت خدمات داربست نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. چنانچه قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری خود را دارید، می‌توانید از داربست اجاره‌ای استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم، داربست یک سازه کاملا موقتی است که بعد از اتمام کار جمع‌آوری می‌شود؛ به همین خاطر، اجاره آن با استقبال خوبی همراه شده است. برای اطلاع از نحوه محاسبه قیمت اجاره و نصب داربست با ما تا پایان این بخش همراه باشید. در این مطلب، به بررسی طرز محاسبه قیمت داربست پرداخته‌ایم.

قیمت داربست بندی در ایران

قیمت داربست‌بندی در ایران مانند سایر نقاط جهان به نوع و اندازه آن بستگی دارد و بر اساس کوچک یا بزرگ بودن پروژه مشتری تعیین می‌شود. برای مثال، اگر پروژه مربوط به ساخت یک ساختمان کوچک باشد، داربست‌ آن نیاز به تجهیزات کمی دارد و بالعکس. برای پروژه‌های بزرگ مانند برج‌سازی نیاز به تجهیزات بیشتری در داربست است و طبیعتا، قیمت آن بیشتر تمام خواهد شد. بر همین اساس، می‌توان گفت که نقش ابزارهای سخت‌افزاری در تعیین قیمت داربست بسیار مهم و کلیدی است.

ضمن اینکه در زمان خرید یا اجاره داربست نباید تنها به قیمت آن توجه کرد. برخی از مراکز ممکن است داربست غیراستاندارد و ارزانی را به مشتری عرضه کنند که چنین داربستی نمی‌تواند ایمنی لازم را در سازه ایجاد کند. برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی بایستی از داربست‌های استاندارد استفاده کرد. برپایی داربست نیز باید توسط فردی ماهر و باتجربه انجام بگیرد. در طی ساخت‌وساز نیز بایستی مدام به داربست توجه داشت و آن را به‌ طور مرتب کنترل کرد تا هرگونه آسیب در ساختارش شناسایی و رفع شود.

قیمت خدمات داربست به چه صورت محاسبه می شود؟

قیمت خدمات داربست با توجه به عواملی نظیر ارتفاع و عرض سازه، شیب زمین، نوع نماکاری و همین‌طور، متریال به‌کاررفته در زمان نصب آن محاسبه می‌شود. نوع نماکاری بر بالا یا پایین شدن قیمت اجاره و نصب داربست تاثیر زیادی می‌گذارد. برای مثال، برخی ساختمان‌ها دارای نمای شیشه‌ای هستند و داربست‌بندی برای آن‌ها بسیار حساس است و از طرفی هم، به تجهیزات بیشتری نیاز دارند؛ به همین خاطر، قیمت داربست برای آن‌ها بیشتر از نماهای سیمانی است. جالب است بدانید که حتی وضعیت جغرافیایی نیز بر قیمت خدمات داربست اثر می‌گذارد. در مناطقی با آب و هوای خشک مانند تهران می‌توان از داربست‌های معمولی استفاده کرد؛ اما این مدل داربست‌ در شهرهای مرطوب کشور مانند شهرهای شمالی کارایی ندارد.

داربست مورد استفاده در شمال کشور باید بسیار باکیفیت و درجه‌یک باشد؛ به صورتی که با قرارگیری در معرض رطوبت دچار زنگ‌زدگی و خوردگی نشود. به ‌طور کلی، محاسبه قیمت داربست بر اساس تعرفه اعلام‌شده از سوی اتحادیه صورت می‌گیرد؛ اما عواملی مانند موارد ذکرشده در بالا و متراژ محیط تاثیر به‌سزایی بر بهای آن می‌گذارند. همچنین، مشتریان بابت بیشتر بودن تعداد طبقات و متراژ مشخص‌شده از سوی اتحادیه می‌بایست مبلغ بیشتری را پرداخت کنند. به عبارتی، بابت هر متر اضافه‌تر باید پرداختی را تا حدی افزایش داد. بنابراین، مشخصات پروژه و نوع داربست به‌کاررفته در سازه تعیین‌کننده قیمت نهایی داربست‌ است.

تاثیر اتفاقات غیرمنتظره بر قیمت خدمات داربست

شرایط ویژه برخی پروژه‌ها و اتفاقات غیرمنتظره در زمان داربست‌بندی باعث افزایش قیمت آن می‌شود. به ‌عنوان ‌مثال، گاهی اجرای داربست در محلی است که ماشین قادر به حمل آن نیست و باید تجهیزات مورد نیاز داربست‌بندی با کمک دست حمل شوند. در چنین شرایطی، هزینه نهایی داربست‌بندی بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، گاهی تورفتگی‌های ساختمان باعث سخت شدن اجرای داربست می‌شود و زمان بستن آن را افزایش می‌دهد که در این وضعیت هم بر قیمت کار افزوده می‌شود. برای اطلاع از قیمت دقیق خدمات داربست می‌توانید با تکنسین‌های حرفه‌ای داربست‌بندی صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

مشخصات مراکز حرفه ای ارائه کننده خدمات داربست

  • کیفیت عالی خدمات داربست
  • برخورداری از کادر ماهر و مجرب
  • تحویل به موقع داربست به مشتری
  • ارائه داربست مقاوم با قیمت مناسب

جمع بندی

داربست به ‌منظور برقراری امنیت در روند ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی و صنعتی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خرید یا اجاره داربست می‌توان ضمن ایمن‌سازی محیط به تکمیل سریع‌تر پروژه کمک کرد. در واقع، با وجود داربست راحت‌تر می‌توان به نقاط مرتفع سازه دسترسی داشت و در نتیجه، سرعت ساختمان‌سازی را افزایش داد. قیمت خدمات داربست نیز به عواملی نظیر نوع پروژه، ارتفاع و عرض سازه، جنس قطعات و متریال تهیه‌شده جهت ساخت داربست و دستمزد نصاب آن بستگی دارد. به عبارتی، اتحادیه با در نظر گرفتن همین موارد اقدام به قیمت‌گذاری داربست‌بندی برای پروژه‌های مختلف می‌کند. این نرخ هر ساله توسط اتحادیه به مراکز مربوطه ابلاغ می‌شود.